09 januar 2017

Juletræ og julerier

Er i dag pakket ned og båret ud. Ja det er træet der er kommet ud at stå. Jeg tænkte at hvorfor smide det ud i en krog i haven indtil jeg får det på genbrug, når andre kan have glæde af det.
 Fuglene, nu har de fået deres eget fuglefoddertræ på terassen. Der er hængt kugler på, så nu er det bare at vente på at de finder ud af det.
Jeg har et fuglefodderbræt udenfor stuevinduet, og her er rigtig meget besøg. Jeg har gråspurv,musvit, silkehale, solsort, ringdue, flagspætte en enkelt gang i æbletræet, rødkælk ( rødhals ), og det er rigtig hyggeligt at kigge på. Specielt nu når jeg ikke bor på landet mere :-)



Fuglejuletræet med sin pynt, venter på de får begyndt...

En anden sjov ting der dukkede op fra julekassegemnerne, ja for der er sorteret og ryddet ud, var min datters julepakkekalender som jeg vævede da vi flyttede til Danmark for 31 år siden.
Den skal nu shines lidt op, få nogle nye beslag samt nogle ringe til at binde pakker fast på. Og så bliver det lille P's fra næste år. Mit yngste barnebarn.


Trenden er af rødt kraftig bomuld og islæt er ren uld. Den har lidt tyngde men hvad, så er den bare lidt mere stabil.

Det er altid sjovt og lidt vemodigt at dukke ned i fortiden. Det er vel sådan det skal være, men heldigvis er det mest dejlige og gode ting der mimrer frem.




Ingen kommentarer: