28 november 2007

En travl men

dejlig dag er hvad jeg har haft i dag. Nu har jeg jo så også sovet i halvanden time så travlheden er rystet godt og grundigt ud af skroget;-)
Det dejlige jeg oplevede i dag ude på mit arbejde var simpelthen bare en snak der udartede sig over eftermiddagskaffen. Den handlede om juleaften, hvor de skulle fejre den, hvad de skulle spise osv. Så var det at to af dem fortalte at de i år havde slået sig sammen, de skulle fejre den hjemme hos den ene og de skulle hjælpes ad med at lave maden. I løbet af samtalen endte det med at en tredje der egentlig skulle sidde hjemme alene også var inviteret med. Det er da fantastisk dejligt at høre. Det er saft suse mig at drage omsorg for hinanden.
Nej hvor jeg syns det er dejligt, og jeg blev sgu så glad på deres vegne.

På fredag har vi julemarked derude. Der bliver malet, strikket på livet løs for at nå det hele. Vi bliver mange i år, der er alt fra malet porselæn, strikkede sjaler, smukke syede tasker osv osv. Nu håber vi så at der kommer rigtig mange forbi og handler lidt. Mon ikke en gang gløgg og æbleskiver kan friste;-)

Lige nu er der regndans på vinduerne her på den gamle skole. Sterarinlys er tændt og står og blafrer lidt, det er tegn på at vinduerne ikke er helt tætte. Det kan også til tider være temmelig koldt her. Så er det dejligt at pakke sig ind i to uldplaider, de har deres faste plads i sofaneseren.

God aften.

1 kommentar:

Lene sagde ...

Det kan jeg godt forstå Judith, at mennesker kan rumme hinanden og drage omsorg, det er godt at opleve.