20 februar 2007

Øjnene skal være

godt med når man kører i mørket herude på de små veje. Jeg havde været et lille smut afsted og på tilbagevejen spottede jeg to små lysende prikker et godt stykke foran mig, lige midt ude på vejen. Jeg satte farten en lille smule ned og de lysende prikker forsvandt ud i grøftekanten. Det var en lille kat der var på opdagelse i mørket. Det viste sig så at den havde fundet en hare der var kørt ned, og selvfølgelig efterladt midt ude på vejen.
Jeg vil da mene at hvis man rammer en hare, så kan man da vel mærke et bump i bilen. Vil det så ikke være normalt lige at holde ind til siden, sikre sig at dyret er dødt, for så derefter at lægge det ud i grøftekanten?
Eller er det bare noget man ikke gør mere???

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Min søster og jeg kom for nogle år siden, desværre til at køre en kat ned. Katten løb væk, men jeg så hvor den løb hen. Klokken var 1 om natten, men jeg gik hen til huset, hvor katten var løbet hen til og ringede på. Manden i huset var heldigvis jæger og kunne slå katten ihjel. Bagenden var smadret. Det var meget trist, da jeg godt kan lide katte, men heldigvis fandt vi en der kunne slå den ihjel, noget vi ikke selv kunne have gjort.
Man kan jo sagtens mærke et bump!

Anonym sagde ...

Ja et bump kan man mærke. Det var godt at der var en der kunne aflive katten, man får heller ikke ro før man har sikret sig at tingene er i orden.