17 januar 2007

Regnen

pisker mod vinduerne i den gamle skolebygning. Vinden er tiltagende, og der er tændt stearinlys indenfor. Det luner ekstra meget når vejret er sådan, og så er det også rigtig hyggelig.

Min telefon er selvfølgelig i uorden igen. Jeg har atter ringet til TDC, og nu har de lovet at komme d. 26 i denne måned for at udrette fejlen som skulle være en lille kortslutning i systemet, - siger de! Godt jeg ikke har droppet min mobiltelefon, så var jeg da lost...

Dagen på arbejdet er bare røget afsted i dag. Ti minutter over ni kom jeg i tanke om at der var gudstjeneste, og så fik jeg travlt med at rykke borde, dække kaffebord, hente salmebøger osv.. Phuha, men jeg nåede det da. Køkkenet havde glemt at skrive i deres bog at der skulle laves kaffe og sættes kage frem, så de fik også sved på panden. Så var det godt vi kunne finde humoren frem, og det gjorde vi. Gudstjenesten gik fint fint.

Malergruppen havde to nye deltagere i dag. De klarede det rigtig godt, og der blev grinet meget. Borgerne tog gas på hinanden, og det var ikke småting der blev sagt. Det var ret morsomt, og så lige pludselig var den dag overstået.

Jeg bevægede mig ned i byen bagefter. Der var småting der skulle handles ind. Min fryser var nærmest tom men nu er den fyldt op igen. Så nu burde det køre måneden ud, mere eller mindre.

Efter jeg er kommet hjem har jeg bare oset, det er dejligt, og jeg har tænkt mig at fortsætte med det resten af aftenen.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

fortsat rigtig god regnvejrsaften :-) Godt man er indenfor!!!