21 oktober 2006

Hobbyhønseholdere

Er der snak om igen skal til at holde hønsene inde, eller trække en presening ud over hønsegården, så der ikke falder små høm hømmer ned fra trækfuglene....

Skal man så også trække en presening ud over de store skovarealer hvor der er udsætning af flere tusinde fasanfugle?? Søer hvor der er sat flere hundrede ( mindre kan også gøre det ) ænder ud? Eller er de immune overfor smitte i forhold til høns? Jeg bare undrer mig!



I går eftermiddags trænede jeg aportering med Bassen. Det gik rigtig godt. Han blev liggende indtil han fik at vide at han skulle hente apporten ( pibeand ), og han afleverede den rigtig flot.
I dag er han som sagt på markjagt, vilket jeg er spændt på at høre hvordan gik.
I morgen skal jeg være hundepasser hele dagen, og så skal vi træne apportering igen.

Høstvejret er over os, det blæser, bladene drysser ligeså stille ned fra træerne og de bare grene står tilbage.
Det er nu at hyggetiden kommer, med tændte stearinlys om morgenen, og et stort krus varm kaffe i hånden til at vågne på.
Jo, høsten er en hyggelig tid.

Ingen kommentarer: