16 oktober 2006

Fugleskræmsler

I går, sent på eftermiddagen kørte jeg en tur ud på gården for at hilse på Bassen. Vi gik en tur rundt om gården og nød det fantastiske gode vejr. Da vi kom om i haven, så jeg at der stod to fugleskræmsler. Så jeg spurgte selvfølgelig om hvorfor de nu stod der. Svaret var at der kom så mange af de store sorte fugle, og de var ude efter valnødderne. ( Og det var ikke Bassen der svarede ) Okay, tænkte jeg, så var der en forklaring.

Da Bassen så fugleskræmslerne for første gang, havde han gøet og knurret. Rendt frem og tilbage med masser af vuf, vuf! De var da godt nok skumle og farlige at se på.
Tilsidst havde eks`n måtte gå hen til fugleskræmslerne, og sige go dag, go dag. ( Det ville jeg godt ha set )
Nå, men den åd Bassen, de var åbenbart ikke farlige så dem kunne man godt blive gode venner med. Det gjorde han så. Han render nemlig rundt og samler æbler, og lægger foran fugleskræmslerne!
Nu skal der lige nævnes at han altid har fået at vide at han var dyktig når han kom og afleverede æblerne til os.
Så mon ikke fugleskræmslerne syns han er en dyktig hund!

Ingen kommentarer: