08 maj 2006

8 maj

Det er mandag morgen, og indtil for fem minutter siden troede jeg at jeg havde skide travlt! Af en eller anden mærkværdig grund, havde jeg fået det for mig at jeg skulle afsted kvart over syv. Det skal jeg absolut ikke, det er først kvart i otte at jeg skal afsted herfra for at nå at komme på arbejde til klokken otte. Fortsætter resten af ugen på denne måde, ja så har jeg da masser af tid til at side og filosofere over verden hver morgen....

Solen er her igen i dag, og de siger i radioen at vi skal få op til 23 graders varme. Spørgsmålet er så om vi kan stole på det?

Jeg har taget min cykel frem i dag, nu skal der cykles, så længe vejret er godt. Jeg har små fem kilometer til mit arbejde så det er temmelig overskuelig. Og så giver det lidt motion, og hvem kan ikke bruge det?

Piphans,( katten ) ligger i min vindueskarm og holder godt øje med hved der sker ude i haven. Tænk hvis Trunte skulle komme en tur forbi. Det kunne da være dejligt. Trunte er en fin lille hunkat der er en smule begejstret for Piphans. Hun har været helt inde i huset, oppe på vønindens soveværelse, kun for at være sammen med Piphans. Han sider og nærmest knurrer mens hun kommer med små fine miau lyde. Piphans vil godt være en stor farlig hankat, men når det kommer til stykket, ja så er han ikke så farlig aligevel. Så kommer han rendende ind til os, og så kan vi få lov til at gå med ud i haven, for så tør han også være der...

Ingen kommentarer: