22 april 2006

Aftenstund

Nu har jeg været ude på en længere tur her i aften, og kom først hjem efter mørkets frembrud. En time og tre kvarter. Jeg gik i retning mod Haslev, et godt stykke derudaf indtil jeg fandt en skov vej hvor jeg så drejede af. Det viser sig at den også fører ned til Holmegaard mose.
Der gik jeg dog ikke ned, klokken var begyndt at blive mange, og på skiltet stod der at man måtte færdes på området fra kl. 06.00 til solnedgang. Og solen var begyndt at gå ned.
Jeg fandt en stor sten jeg kunne sidde på, og der sad jeg så og kiggede på solen der forsvandt i horisonten. Det var utrolig smukt, solen var orangefarvet og virkede kæmpestor. Bagved mig kunne jeg høre fasaner der var ved at finde deres natsæde,og inde i skoven til højre for mig kunne det godt lyde som råvildt der puslede rundt.. Det kan næsten ikke beskrives, det skal opleves. Da jeg gik derfra varede det ikke længe før mørket begyndte at sænke sig, så jeg fik da lidt fart på så jeg kunne nå at komme ud på landevejen igen. Ingen reflekser, uhaaa.... Og da jeg endelig kom hjem var det temmelig mørkt, og jeg fik hurtig skiftet tøj, og så stod den på mad. Et æble og en gang salat bestående af stangselleri, tomater, rød peber og oliven. Mums! Nu venter så en lille skål med jordbær og dem vil jeg nyde lige om lidt........

Ingen kommentarer: