06 april 2016

April måned

Er skudt i gang. I dag er det gråt med gråt på og gyngestolen er svær at komme op af. Jeg syns enda kaffen smager bedre i dag end den har gjort længe.

Jeg er blevet arbejdsløs, det trådte i kraft her fra den  første. Det er en noget underlig situation at være i, da jeg i hele mit livsforløb har været i arbejde eller under uddannelse.  Nu skal jeg, halvgamle kone finde et nyt ståsted, starte en ny tilværelse, skabe et nyt livsgrundlag. Det er da lidt af en mundfuld, men mon ikke det også lykkes når der falder lidt ro over det hele. Det bliver spændende at se hvor jeg ender, om huset skal sælges, om jeg skal blive boende i det samme område, eller om jeg skal kaste mig ud i det totalt ukendte. Kun tiden vil vise :-)


Når man nu har dagene til rådighed, så kørte jeg til Karrebæksminde i går og ind hos en af fiskehandlerne ved havnen og købte engang røget torskerogn. Uh det er altså guf til ganen.




Der findes ikke noget så hyggeligt som havbrus. Havde jeg muligheden ville jeg bo ved havet og så ville jeg have en hytte midt inde i skoven. Det er lov at drømme.


Jeg fant et forstenet søpindsvin. Det er nummer to jeg fundet næsten på samme sted. Sidst var for 23 år siden. Det her havde en pæn størrelse.

For mange år siden boede jeg på en stor gård sammen med min daværende mand. Han var en ørn til at finde flintøkser, og havde en pæn stor samling af dem. Det har aldrig lykkedes mig at finde stenøkser. 

Der var en bekendt der engang sagde om det at finde eller se ting : hvis en genstand eller en ting vil opdages, vælger den selv at blive fundet eller set. Så vil du være den udvalgte hvis det er dig der finder eller ser. 
Det er ikke alle forundt, og jeg kender da også op til flere der aldrig har haft oplevelsen.

Mon den kopkaffe stadig er varm......





Ingen kommentarer: