09 marts 2016

Travetur

i Hesede skov. Det er en stor skov og mange besøger den. Den ligger nogle kilometer væk fra Holmegaard så jeg kører gerne og sætter bilen. 
Der er lavet hjertestier på henholdsvis, 3, 6, og 8 kilometer. Stierne er fine og brede, jeg vil kalde dem grusveje. Her kan cykles, kørestole mm. 


Terrænet er kuperet, så pulsen kan nemt stige til vejrs hvis det er det man ønsker.


En lille bæk. Der var godt med vand, og det småregnede også da jeg gik turen.


Fyrretræer, jeg er vild med dem. Jeg gad godt bo et sted med mange fyrretræer. Havde min fysik ikke fejlet noget ville jeg have flyttet ud i en skov.
Her i skoven ligger der også et par huse, så fine og gamle.


Der er gang i selvskoverne for tiden. Duften af fældede træer, ren terapi.


Og der var mange. Der lå flere stabler der så ud som det her. Og de var lange og høje. Det var nok ikke en selvskover der havde gang i det her.

Jeg gik fire kilometer. Årsagen til at jeg vendte om, var og er, at jeg ikke er helt fortrolig med stisystemerne. Der er mærket op, men jeg synes ikke de er gode nok. Og jeg skulle nødig gå i cirkel derinde i skoven :-)

Men en fin tur og jeg kommer til at køre derud igen.





2 kommentarer:

Farmer sagde ...

Jeg troede ikke, at du kunne blive ræd for at fare vild i en dansk skov.

Natmaleren sagde ...

Jeg har ingen orienteringssans, det er ret utroligt egentlig. Det er det samme når jeg er ude at køre på de små veje, så jeg skal helst have et kort over stedet så jeg kan finde tilbage :-)