24 maj 2014

Havemarked


I dag har jeg været på Rønnebæksholm, der var havemarked. Mange fine boder, og så smukke blomster, stauder, pileflet og æblesirup på små fine flasker. Selvfølgelig købte jeg en af dem :-)

Jeg købte ingen blomster selv om jeg dog var noget fristet, men en gave til svigersønnen blev det. Jeg tror han bliver overrasket, eller det håber jeg da hvis datteren ellers kan lade være med at sige noget.


Der var rigtig mange besøgende på markedet og jeg tror nu nok de fleste fik solgt pænt ud af deres varer. Priserne var nogenlunde ok, men af en eller anden mærkelig grund bliver de altid sat en tand op af enkelte når det er på godser eller herregårde. Det kan jeg godt blive lidt irriteret over og får da også mumlet lidt på en pæn ( tror jeg nok ) måde.

En kop kaffe blev der også tid til, og hyggesnak med nogle bekendte som også var afsted for at se de smukke omgivelser. Solen bragede løs, blå himmel og det var varmt. Meget varmt.


I morgen er der åbning af en musisk naturbase der består af en fortællerhytte, og fem lydskulpturer. Det er klokken 14.00 og mon ikke jeg skulle bevæge mig derned igen i morgen ( selv om der kommer en dæmpet brølen fra lydpotten under bilen). Jeg synes det er et spændende projekt de har sat i gang der.

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Det lyder spændende med musisk naturbase, det håber jeg du fortæller mere om. God aften til dig :-)

Natmaleren sagde ...

Jeg kom desværre ikke afsted til indvielsen af naturbasen, bilen lavede ikke så gode lyde så jeg turde ikke køre afsted :-)