09 november 2008

Eksamen om 3 uger

og så er det overstået for denne gang. Heldigvis, og jeg kan næsten ikke vente.
Semesteropgaven blev godkendt, utroligt nok med tanke på hvordan jeg sled som død og helvede bare for at få en samling på den. Men den har åbenbart indeholdt det den skulle, og det er jeg glad for:-)


Så røg jeg ind i en influenza i tirsdags og har måttet sygemelde mig fra mit arbejde. Og er det noget jeg ikke har haft i maaaange år så er det influenza. Og jeg hader det, pføj pføj....
På mandag er jeg tilbage på skansen igen, jeg har friskmeldt mig og så må det være overstået for denne gang, og kommer forhåbentlig ikke tilbage de næste 20 år.

I ugens løb har jeg haft alle vinduer åbne fra tidlig morgen til sen aften. Alle fuglenes sang har og er lige nu min radio, det er så intens at man skulle tro de var herinde. Om aftenen har jeg fornøjesen af at lytte til fasanerne der hopper på pind, og der er mange så det er et helt orkester. Det er ganske så hyggelig. Jeg sidder med et smil på læberne og mindes de mange sensommernætter nede fra jagthytten hvor jeg sad udenfor på en benk og med hunden ved siden af. Alle fasanerne og de hvide italienere, de dumme der ikke kunne finde ud af at flyve højt op i træerne men hoppede op på den nederste gren og troede at det så var det, ak ja........ De blev klogere:-)

I dag blæser det, og her er en susen i min stue, en lille smule koldt men det er skønt. Og temperaturen er lige til at sidde og læse i, så det vil jeg gøre nogle timer. Og så er planerne ellers at smutte en tur ned på Rønnebæksholm og se en udstilling, og jeg glæder mig.

Ingen kommentarer: