17 september 2008

Jeg er et stort legebarn

ikke lige frem noget jeg går og skilter med, men det er jeg altså når det kommer til stykket. Og i dag var det totalt legalt at være det, det var bare så fedt:-)

Jeg har nemlig været på køretekninsk anlæg med mit arbejdes liftbus. Uhhh og der blev kørt gjorde der, i høj hastighed både på glat bane og tør bane. Tænk at få lov til at ræse rundt som en anden fartsidiot uden at tage hensyn til andre end sig selv. Sikke et sug i maven det fremkaldte, altså ikke det at være fartsidiot men det at få fuld knald på vognen.

Til gengæld viser det sig så at den er livsfarlig på glat bane på grund af tyngden bagpå. Der er monteret en lift, og der skal egentlig ikke så meget til før at den vælter rundt. Det er rigtig godt at vide og det kom temmelig meget bag på mig at det var tilfældet.
En af glatbanerne måtte jeg ikke bruge liftbussen, jeg fik udleveret en anden bil, det var for risikofyldt og kørelæreren ville ikke tage ansvaret. Fint nok og jeg er blevet det klogere.

Men leget fik jeg i nogle timer og havde det været op til mig så skulle vi have brugt meget meget længere tid på selve kørebanerne.

Vi afslutede med to en halv time mental teori, ganske interessant og også det lærerigt.

Og udover det så har Kasper min svigersøn fødselsdag i dag, de er i dette øjeblik ude at spise og skulle senere i biffen. Og som jeg sagde til ham,- det er da også utroligt at Therese ikke kan lade dig være i fred på din fødselsdag:-)

5 kommentarer:

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anonym sagde ...

Hej legebarn.

Køreteknisk Institut. Åh, hvor jeg kan huske det. Jeg fik først kørekort for ca. 5 år siden, da jeg skulle skilles fra min første mand.

Jeg var også helt oppe at køre. Fnis... Det er vildt.

Måske skulle vi en dag prøve en racerbane, sådan rigtigt. Hvad ned Jyllandsringen, eller er det motorcykler de kører her ;-)

Lene sagde ...

Sådan en bane har jeg endnu til gode, men det må være sjovt at få lov til at prøve det, man ikke til daglig kan gøre :-)

Anonym sagde ...

Tillykke med din svigersøn, Judith!

Og så lyder det bare så godt at få erfaring i glatbanekørsel med den store bil, som du nok jævnlig er chauffør i :-)

Natmaleren sagde ...

alle: jeg ville helt klart gerne ud og ræce på en bane med fuld power på bilen, det er så sjovt:-)

Og det var også rigtig godt at få den tunge liftbus ud på banen, noget alle der kører den burde få adgang til.