04 oktober 2007

Regnvejret

var så småt begyndt da jeg valgte at gå en lille tur, bare så`n for at vågne lidt efter to stive timers søvn her i eftermiddag.
Jeg havde vel gået en ti minutters tid da det bare væltede ned. Men vågne det ville jeg, så jeg fortsatte, og var tilbage i det lile hjem efter en 40 minutter. Gennemvåd.
Så nu hænger alt tøjet til tørre, der er brygget en kop grøn the med kvæde, og jeg skal i gang med at læse lidt.
I går var jeg så heldig at få en tyk moppedreng af en bog forærende, den er om skagens malerne. Jeg glæder mig til at begynde at kigge i den:-)

Katten ude på mit arbejde råhygger sig. Nu kan samtlige beboere og dagcenter brugere få lov til at klappe den, og den nyder det i fulde drag, ja det gør borgerne også skal jeg da lige sige.
Vi troede alle at det var en rød hankat så derfor havde den fået navnet Garfield, det viser sig så nu at det er en hun kat, så nu er den omdøbt til Garfielda. Lad os se om den får lov til at beholde navnet eller om den bliver døbt om.
Men hyggelig og sjovt er det, uanset om det er en han eller hun.

God aften til alle.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det høres så hyggelig ut med en katt på en institusjon. Da vi bygde vår nye skole for fire år siden, forslo rektor at vi skulle ha en husgris, en liten minigris som kunne rusle rundt i bygget. Det ble det aldri noe av. Jeg har innført rotter i perioder, og fisk har vi, men altså verken katt eller gris.

Synd i grunnen.

Sifka sagde ...

Åh, hygge med te og bog, det er dejligt især efter at man har været gennemblødt eller frosset:)

Anonym sagde ...

hege: vi har stor fornøyelse av katten vår:-)

sifka: det var simpelthen så dejligt at få noget tørt tøj på, og theen varmede godt i kroppen:-)