16 august 2007

1 Bassedag

og solen kom frem. Det endte med at jeg gik udenfor og der sad jeg så i meget lang tid. Det var skønt.
Min gamle kinabog med de flotteste silkebroderier udenpå kom frem. Den er ikke blevet brugt i flere år, men det bliver den nu. Jeg tog den med i tilfælde at jeg skulle have lyst til at skrive et eller andet.
Og det fik jeg så, fire skrevne sider indtil videre. Et lille eventyr igen. Dem er der flere af i bogen, den er kun brugt til det.

Basse lå og hyggede sig under stolen ganske ofte mens jeg sad der.

En pause skulle vi have Basse og jeg, så vi gik en tur ud på marken og bagefter en tur i haven. En skålfuld store flotte brombær havde vi med tilbage. De blev sat på havebordet så vi havde noget at små spise af. Og de smager dejligt. Senere i dag når jeg kommer tilbage igen skal vi have plukket nogle flere.
Jeg fik et æble af Bassen, og så var han stolt:-)
I morges vågnede jeg af en kold snude der lagde sig tæt ind til min hals og blev liggende i ganske lang tid. Så var dagen ligesom startet for os begge to.


Nu vil jeg ta mig sammen og køre en smut ind til byen, der er lige nogle småærinder der skal klares.

3 kommentarer:

Lene sagde ...

Ferie står der printet udover dette indlæg. Roen sænker sig og frosne skuldre heles, ha en god aften Judith

Anonym sagde ...

lene: tak skal du ha.
Ja roen er begyndt at sænke sig, det er den rene terapi, og det er dejligt:-)

Anonym sagde ...

Basse er en rigtig dejlig bassemand ;-)