20 april 2007

Ægtempera 2

Så er jeg nået så langt at der er begyndt at komme et ansigt frem. Det er dog ikke helt færdig, det er stadig for rundhovedet, så det skal gøres smallere.
Klædedrageten skal over i de rødlilla toner, og planerne er at der skal masser af draperinger.
Omme bagved hovedet bliver der lagt en lille smule bladguld, og så er jeg vel begyndt at bevæge mig over i det ikonaktige. Det er spændende at arbejde med, og det bliver bestemt ikke sidste gang at jeg gør det her.

I dag har jeg sovet i 4 1/2 time efter jeg kom hjem fra arbejdet. Det er ret fantastisk men jeg må ha trængt til det. Om jeg så er helt vågen nu, næ, det er jeg såmænd ikke, men det kommer vel i løbet af aftenen;-)

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Da jeg så det, før jeg læste din tekst, tænkte jeg med det samme på et ikon. Jeg syntes ansigtet er flot. Det fortæller et eller andet, syntes jeg. Det bliver spændende at se det færdigt

Anonym sagde ...

marianne. jeg er også lidt spændt på om det nu bliver sådan som jeg har planer for at det skal blive. Da jeg påbegyndte det havde jeg ingen planer om at det skulle ligne et ikon:-)