25 december 2006

1 juledag

er snart gået. Therese og jeg kom hjem ved halvfire tiden i nat. Vi havde en lang og dejlig aften sammen med vore gammle venner.
Der blev spist and i lange baner, og ris a la mande til dessert.
Juletræet blev tændt, og vi fik sunget og danset. Fødselsdags sang til Jesus hører også med, det er også en tradition, og den bliver ikke glemt.
Pakker blev delt ud, og så var der ellers hygge for resten.

Vi havde planlagt at der skulle soves længe i dag, da vi først kom i seng ved firetiden i morges. Ku vi så det? Nej nej, selvfølgelig ikke. Vi var oppe kvart over ti, øv øv! Så ku vi ikke sove længere.
Dagen er gået med til at ose, ose og ose. I mange timer gik vi rundt og var morgengrimme, drak lidt kaffe, spiste lidt, og ja, det endte med at vi liiige skulle ha en time på øjet her i eftermiddag.

En lille gåtur blev det til omsider, jeg trængte gevaldig til noget frisk luft samt at jeg ku mærke at jeg bare skulle ud og røre mig lidt. Det endte med at Therese gik med. Mørkt var det, og herude er det nærmest sort, så vi havde hver vores cykkel lygte med. Therese var "baglyset"!
Julekalorierne sidder stadig godt fast på os, de blev ikke forbrændt på den lille tur. Og man skal jo også ha noget at stå i mod med...... Fnis!

Nu sidder Therese og ser Krøniken, lyden er skruet noget op, om det er for at overdøve mig, tja det er jeg ikke helt klar over... Men det er det nok!

I morgen rejser hun så afsted igen, og så er den jul nærmest overstået. Arbejdet kalder igen på onsdag, så er hverdagen igen kommet.

Det har været nogle dejlige dage, og i aften går vi tidlig til køjs!

Ingen kommentarer: