29 august 2006

Sensommer

Dagen i dag har jeg tilbragt ude på gården. Vi har hentet 12 sække hvedekorn hos en bondemand. Bagefter kørte vi ud til de to remisser for at fylde foddertønderne op. Det var nu meget godt at det blev gjort, for da vi nærmede os den første remisse så vi et kuld på 8 fasaner. De var store og flotte, og jeg syns det var lidt sjovt for det er første gang at jeg har set et så stort kuld. De andre gange har de kun haft mellem to og fire kyllinger.

Jeg har pillet næsten to kilo brombær mere, og der kommer stadigvæk nye til. Bagefter tog jeg så en ordentlig omgang med mirabelleblommer. Therese skal ha nogle når hun kommer hernedad til weekenden. Tror hun har tænkt sig at lave noget marmelade.
Bassen var med omme til brombærrene. Han fik lige lov til at smage på en, og det gav sandelig mersmag skal jeg hilse og sige. Han gik direkte målrettet hen til spanden og stak snuden ned i. Da jeg så sagde hov hov du, blev han så fornærmet at han lettede ben! På brombærrene!!! ( Heldigvis ikke dem i spanden ) Så kan jeg lære det kan jeg! Syn`s han nærmest at sige...

Vejret ude på gården har været rigtig flot i dag. Da jeg så omsider kørte hjemad, væltede det selvfølgelig ned i stænger her. Typisk! Kan godt mærke på temperaturen at der begynder at ske noget nu. Det er blevet sensommer. ( Lyder bedre end efterår )

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ku da være lækkert!

Fríða sagde ...

Ja.. sensommer... meget meget bedre end efterår

Anonym sagde ...

Det lyder til at have været en rigtig dejlig dag og så brombær uhm især også som syltetøj på nybagt franskbrød............
Håber ikke det var op ad dig Bassen strintede, men du bare du havde dine nye gummistøvler på, så gør det jo ikke så meget :)
Knus herfra Mons