04 januar 2006

Huen med dut

Min kollega har kommet med en kommentar. Den berømte hue!

Historien er : Sidste år skulle jeg for første gang have min egen julestue. Med alt mulig, ikke kun nisser og engle. Da jeg i tidernes morgen også har gået på husflidsskole i nogle år tænkte jeg at så skulle der også være lidt af det. Hjemmestrikkede sutsko, tasker, hjemmevævet stof og ikke mindst hæklede huer m. minkfoer.
Jeg fandt noget garn frem, gul angora og gik i gang med en prøve mens jeg var på arbejde. Huen har en lang dut der stikker op midt på. Nå, jeg gik i gang med at hækle dutten, og efterhånden som den tog form kunne jeg se at en af vore borgere begyndte at få røde kinder. Andre sad og smågrinede lidt ( specielt mine kollegaer ).
Til sidst så rejste jeg mig op af stolen, gik hen til vores borger der på dette tidspunkt var 88 år, og sagde : Jeg ved godt hvad du sidder og tænker, og mener at det ligner!
Hun svarede : Det taler vi ikke om!
Jo, sagde jeg, du mener at det ligner en tissemand, men det er det altså ikke! Det skal blive til en hue!
Ennu mere rød i kinderne og samtidig fuld af grin sagde hun så: Iiiiiiihhhhhh altså Judith, det taler vi ikke om!!!!!
Det var så historien om den hue. Skal lige nævne at jeg har lavet ganske mange siden den. Foret med ægte mink, dekoreret med perler og diverse. Og den berømte hue har min datter, og hun har brugt den!

Ingen kommentarer: