24 juli 2019

Oolong tea

Og et drys af padderokke samt lavendel, og en lille kanelstang, overhældes med 1 1/2 liter kogende vand, afkøles og sættes i køleskab.

Den smager rigtig godt og slukker tørsten i denne varme. Udover det så bruger jeg den også som vanddrivende da jeg staser rigtig meget i varmen på grund af min RA, kanel skulle være kolesterolnedsættende og lavendel beroligende. Duften er fantastisk.

Jeg mangler brændenællete, den virker anti  inflammatorisk og er også en rigtig god te. Jeg bruger ikke sukker eller anden form for sødme i min te da jeg synes den bliver kvalmende.

I dag har jeg fri, i morgen med. Det er jeg rigtig glad for, specielt da det skulle blive rigtig varmt.

Aftenen i går var hård at komme igennem på arbejde da der ikke er ventilation og huset var som en sauna. Vi sørgede for rigeligt at drikke samt et drys salt for at opretholde saltbalancen i kroppen.

Da jeg kom hjem tog jeg et glas kold te. I dag er der lavet en ny kande fuld de til kommende varme dage. Jeg tænker der nok skal laves mere om en dag eller to.


Ingen kommentarer: