19 april 2015

Søndag

Sove længe, skønt, rengøring af hytte, træning, havearbejde og klargøring samt færdiggøring af mad til den kommende uge. 


Græsset blev ordnet, eller rettere sagt der er mere moss end der er græs og derfor er græsslåmaskinen tung at danse rundt med. Jeg har købt en spandfuld jernvitriol, de siger det slår mosset ned. Det satser jeg på. Så lidt regn ville være kærkomment, bare lidt så jeg kan få smidt det ud over plænen.


Magnolie træet er lige ved at springe ud, det bliver så smukt.


De lyserøde tulipaner fra Isabellas gårdhavebutik, jeg skulle have købt nogle flere løg dengang for snart længe siden.





Jeg har også sået frø og sat løg i store potter. Jeg håber det hele kommer op. Masser af stauder der skal plantes ud i det bed jeg ikke kan holde fri for skvalderkålen. 

Mine bærbuske er godt med. Jeg er specielt glad for den som kommer oppe fra Norges land, hjemmefra min mor, ude fra øen, Elvalandet. Det er en solbærbusk.


Råkost til flere dage bestående af rødbeder og gulerødder. Her sat sammen med sammenkogt til flere dage :-)
Og masser af ingefær og hvidløg.

I morgen er det arbejdsdag, jeg ville ønske jeg havde masser af fridage nu i denne tid, men det har jeg ikke. 
Men i næste uge, se der har jeg kun to arbejdsdage og så fri. Så satser jeg på vejret holder.








Ingen kommentarer: