28 oktober 2014

Højt græs

må jeg nok sige huset var omgivet af. Jeg har ikke fået slået græs i nærmere fire uger så det har vokset i højden, og det har det gjort godt. Så her i eftermiddag blev græsslåmaskinen rullet frem, startet op og fik så lov til at tygge sig igennem det grønne frodige græs, stadig med lidt regnperler på. Plænen skal have engang mere om et par tre, fire dage. Jeg kunne ikke klippe det helt ned på grund sf delvis højden men også fordi det var så fugtigt stadigvæk.
Jeg har mos i plænen, det har bredt sig som jeg ved ikke hvad. Og det går stærkt. Til foråret må jeg finde ud af hvad der skal gøres, ellers ender det jo med at der ingen græs er tilbage. Gad vide om det er fordi jeg bor så tæt på mosen at vi her på vejen alle er plaget af mos ?

Jeg fik også lige renset tagrende ude foran, den har ikke set en menneskehånd i årtier, nej det er at overdrive, men i nogle år så :-) nu er det gjort, men der står stadigvæk lidt vand i og skal der det ? Ja det må jeg så også få lidt styr på. Det er nyt at være husejer og selv skal kunne komme i tanker om hvad, hvordan og hvorledes forvikke at nævne er det noget jeg selv kan ?

Nu er det slappeafisofaenmedenkopkaffetid, så det gør jeg :-)

Ingen kommentarer: