07 december 2008

Blåtungeskinke

tror jeg nok er dens navn, men helt sikker er jeg ikke. Den minder umiddelbart om en Varan, men er noget mindre og også noget mildere i sit udtryk. Syns jeg. Og jeg er ret facineret af den, i skulle bare se dens bitte små små tæer..... De er så fine:-)

Nå men nu er jeg altså gået i gang med at lave en akvarel af den, og har selvfølgelig udtænkt planer om hvordan og hvorledes og er da også nået et godt stykke hen af vejen. Med den første.

Men så er det at jeg mangler at kunne se nærmere de aftegninger "skinken" har, for dem havde jeg tænkt mig at bruge som en slags bag-grund, og se nu er det at det begynder at blive svært. For jeg mangler en "skinke" jeg kan komme til at fotografere i alle mulige slags vinkler.

Så det er jeg nu på jagt efter, så hvis du har en af slagsen i dit hus, eller kender nogle der har, ja så er jeg meget modtaglig for at modtage nogle fotos.

Bare en lille forespørgsel, for lige nu kan jeg ikke komme videre i mit projekt:-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Gid jeg havde et billede af en blåtungeskinke - men jeg kan kun hjælpe med billeder af mine katte :-)
Rigtig god jul til dig, Judith!

Natmaleren sagde ...

madame: jeg har fået taget nogle flere fotos af den:-)
Og rigtig god jul ønskes du tilbage herfra.