18 maj 2008

Løgnens dag

var i fredags. Og hvorfor nu det, jo vøninden fyldte rund da hun opholdt sig nede på Sri Lanka og det ville vi jo ikke snydes for. Så for nogle aftener siden fik jeg sagt så`n lidt henkastet at hun skyldte os en fest. Og den var hun selvfølgelig med på og havde såmænd også tænkt på at hvis hun nu skulle have arrangeret en fest, hvem ville hun så invitere. Hun var kommet frem til at det skulle være en lille intim fest og ikke en kæmpestor, så hun fik da lige remset nogle navne op. Og det var jeg lykkelig for at hun gjorde, for vi havde nemlig inviteret alle dem hun remsede op + en ekstra.

Men hun havde som sagt kun tænkt tanken, tilgengæld så havde vi sat datoen for længe siden, og det var i fredags:-)

Så fredag efter arbejde kørte jeg afsted, det vil sige jeg havde ringet torsdag aften og sagt at jeg kom og camperede i weekenden, det var løgn selvfølgelig men det vidste hun jo ikke.
Først forbi Super brugsen, handle handle, afsted til vøninden, slæbe bæreposer ind og så løgn nummer to. Jeg er blevet spurgt om jeg ikke gidder at bage en kaloriebombe til på lørdag til den 17 års fødselsdag vi skal til.
Jo jo det var da helt i orden jeg kunne bare bage. Men først skulle der lige ryddes op så jeg kunne udfolde mig. Så rydde rydde rydde og jeg kunne gå i gang.

Bunden blev bagt og alle frugterne skåret op i tern samt de flotte jordbær. Her var det så at vøninden blandede sig igen og spurgte om de ville kunne holde sig til lørdag. En hurtig løgn fulgte igen, jo jo de skal bare ligge sammen med alt det andet, det bliver rigtig godt.

Efter et stykke tid følte vøninden trætheden komme snigende og ville ta en lille eftermiddagslur, og den var jeg med på og her kom der så en lille løgn mere, jeg sagde at det ville jeg også gøre for jeg trængte.
Samtidig var hun på messenger med Therese der sluttede af med at skrive at hun ikke havde tid til hende mere for hun skulle i bad og så til fødselsdag klokken 18. Huhej hvor det bare kørte og vøninden anede ikke en dyt.

Omsider gik hun så op for at sove, og så fik jeg travlt, ringe ringe ringe omkring, gøre klar i stue, ordne mere plads i køkkenet til at alle kunne sætte maden fra sig som de ville have med, pynte kagen, i bad og så afsted for at hente en anden fælles vøninde.

Tilbage igen, ind i køkkenet og hviske hviske hviske for hun måtte ikke vågne. Lidt efter blev fødselsdagsdugen lagt på og så ventede vi ellers på at vi fik et signal om hvornår vi skulle bevæge os udenfor. Det fik vi aldrig for pludselig var de der bare, med fuld musik og spillede og sang.

Vøninden vågnede, heldigvis da, og stak sit smukke dejlige søvnige hode ud af vinduet. Løsnede sit hår så det faldt i bølger nedover og tro det eller lade være, hun stak sit ene ben udenfor:-)

På sin vej for at finde en nederdel mødte hun Therese der sagde: "Jeg sagde jo jeg skulle til fødselsdag!"

Det blev en rigtig fin dag og aften, vøninden var glad, lykkelig og alt det der.

Og jeg tror hun har tilgivet mig mine løgne, fnis.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dem der lyver får en sort streg i panden!!!! Så du er nærmest neger nu. Men tak for en flot, flot fest.
Det var en herlig dag.
Knus Vøninden

Anonym sagde ...

Hvor er du dog en dejlig "løgnagtig" veninde. Det lyder til at det har været den skønneste dag. Iøvrigt til lykke til Vøninden herfra ;-)

Anonym sagde ...

Sikke en skøn idé, Judith! Jeg har aldrig været med til den slags, men når du fortæller, lyder det som noget, vi alle burde arrangere ind imellem!
Tillykke med Skribente'n!!!

Anonym sagde ...

Heldige vøninden!

Bambi72 sagde ...

Der er nu intet som et surprise-party :-D

Anonym sagde ...

Umm surprise party, de er nu så hyggelige. ;-)

Natmaleren sagde ...

alle sammen: det endte på trods af mange løgne med at blive en rigtig god fest.
For nogle år siden var vi flere om at planlægge for hinanden når der var rund fødselsdag. Det blev mere og mere spændende hvordan vi skulle gøre, for alle gik rundt og havde mistanker om vi nu også havde planlagt for dem:-)