01 januar 2008

Nytårs hygge

var der hjemme hos vøninden i drømmehuset i går. Vi var samlet fire voksne selv om man på nogle tidspunkter nok skulle tro at det var en noget yngre aldersgruppe der sad ved bordet:-)

Gammeldags oksesteg, grønt, kartofler og sovs. Is, flødeskum, flødeboller, pigekys og vafler. Senere fyldte skildpadder og andet godt. Og vi spiste gjorde vi, i lange baner.

Mobiltelefonerne var i flittig brug, både før under og efter maden. Det har jeg godt nok aldrig prøvet før på en nytårsaften, men det var faktisk ret så morsomt. Fejltryk på knapper og en blank sms blev sendt afsted til alle der stod på tlf listen. Den kom der mange svar tilbage på, heldigvis var det ikke mig der fik den sendt,- vøninden og jeg står åbenbart ikke på den der venneliste. Fnys siger vi bare!

Og min niece Carmen fra Norge sendte en morsom sms der stod på svensk. Der var stokket godt rundt på navne årstal osv så den måtte jeg simpelthen bare sende videre. Og det gjorde jeg så. Der var mange undrende og sjove kommentarer tilbage på den.

Og så gentager jeg lige igen, jeg har s.. da aldrig nogensinde siddet ved et mobilbord en nytårsaften. Men vi havde meget morskab ud af det, lad det være sagt;-)

Idag stod jeg op ganske sent, ved tolv tiden. Jeg har oset lidt, og så har jeg været ude at gå en lang tur sammen med Merete. Det gjorde godt efter den omgang madindtagelse i går.

Nu er jeg så kommet hjem til mig selv igen, og ude i køkkenet står en gryde og putrer med masser af grønsager og diverse i. Duften har bredt sig ud over og ind i stuen hvor jeg nu sidder. Jeg begynder at blive sulten.

Jeg håber at i alle sammen er kommet rigtig godt ind i det nye år.

God aften til alle.

4 kommentarer:

Lene sagde ...

Også en god aften til dig, Judith

Natmaleren sagde ...

lene: tak tak:-)

Anonym sagde ...

Kære Bodil
Hvad er det for et nyt hår du snakker om ? Hilsen Fatster Hans

Natmaleren sagde ...

Kære faster Hans! Nythår???? Hvem siger der har været nythår???
Bodil for søren da, vi havde da alle det samme hår på...Udover parykken der lå på bordet...