23 juli 2007

Katten Pylling


og killingen Pivert. Fine er de:-)

En eller anden bonde legede Sct. Hans, stort var det ihvertefalde, og lidt voldsomt at se på for mig der ingen forstand har på det at brænde marker af.


Der var en del huse der ingen sol fik i et stykke tid, for røgen dækkede for solen. Jeg er glad for at jeg ikke boede i et af de huse, jeg var blevet desperat når nu solen endelig var der, - og at den så ikke kunne nydes i fulde drag.
I dag har været arbejdsdag, den er gået rigtig godt, og vi har fået grinet en del.
Nu begynder min nedtælling til ferie snart, der er ikke så længe til.



9 kommentarer:

Anonym sagde ...

De fineste misser jeg har set længe :)
Og de største røgskyer jeg har set, siden noget af Holmegaard Gods brændte i sidste århundrede. Fy.

Andrea sagde ...

Skønneste tigerdyr, stort som lille, og utroligt, at det er lovligt at starte en savannebrand af det omfang, hvad med folk, der er bange for ild eller har oplevet en brand? De må bare tage det fordi han er for doven/ikke får eu-støtte til at pløje ned????

Sifka sagde ...

Sikke nogen skønne misser.

Det ser voldsomt ud det der markafbrænding. Det må da også lugte langt væk.

Marianne sagde ...

Det ser nu noget voldsomt ud med den mark afbrænding.

Hvor er de kære, sådan nogle killinger. Vildt nuttede.

Endelig kan du snart være med på ferieholdet, men så er min måske snart slut ;-)

Anonym sagde ...

Den kattungen var jo bare helt nuffesnuffesøt!!! Men har man to gamle av slagsen, så får man hygge seg med dem. Men skulle de mot all formodning noen gang dø av alderdom eller annet, - da kan jeg jo få kattunger igjen.

Anonym sagde ...

Alle sammen: kattene er bare så søde, og de er faldet godt til hos deres ejer. Jeg får fornøjelsen af at være en del sammen med dem i vintermånederne, da skal kattenes ejerinde en smut til Sri Lanka:-)

Ja den der markbrand den var noget voldsom. Jeg aner ikke hvordan sådan noget foregår og om hvorvidt man må eller ej. Tror nok der ligger nogle regler om hvem som må brænde deres marke af eller ej, men er ikke sikker.

Anonym sagde ...

Markbranden skyldes med al sandsynlighed, at der er tale om en rødsvingelmark.
Rødsvingel skal brædes af, hvis den skal kunne give frø til næste år.

Åh, jeg har bøvl med kommentarfunktionen, så jeg skriver lige lidt om det på
www.farmer.smartlog.dk

Anonym sagde ...

farmer: det er fint at du skriver lidt om det på din blog, vi er nogle stykker der ikke rigtig har styr på det der med at brænde marker af, så hvis du lige skriver nogle ord om det, ja så vil jeg da se frem til at læse mere om lige det.

Anonym sagde ...

Indlægget kommer lidt senere. Har fået gæster.