12 april 2007

Efter mange timer

med at delvis male med ægtempera og være udenfor på trappen med kaffekoppen, alle småpauserne, gik jeg så en tur mens solen stadig varmede, og luften var lun.

Et par agerhøns så jeg ude på marken, de lå og trykkede sig ned mod den varme jord.
Gråspurvene som her er mange af havde gang i alle de små sten på gårdspladsen for derefter at flyve over til en lille vandpyt hvor de så vaskede sig lidt, eller støvede sig af. De baskede godt med vingerne ihvertefald.

Råvildtet går stadig i spring herude, det var jeg lidt overrasket over at se. Godt nok ikke i kæmpeflokke men jeg talte da syv stykker.

Markerne er frodige grønne at se på, træerne er alle ved at springe ud, små planter bryder gennem den gamle asfaldt herude, jo det spirer og gror godt i disse dage.

Og de næste mange dage får vi mere varme og mere sol. Livet er da skønt:-)

3 kommentarer:

Marianne sagde ...

Det var spændende at læse og se billeder af at amle med ægtempera.
Nu kan jeg nyde weekenden allerede. Og tænl at vejret bare bliver bedre og bedre

Anonym sagde ...

Bliver det så salmonellafri malerier ? Eller økologiske ?
D. i D.

Anonym sagde ...

marianne:jeg vil også nyde weekenden, der skal blive rigtig varmt:-) God weekend.

DiD: hvis billedet bliver så lækkert at det er lige til at spise, vil du så spise det? ;-)