11 januar 2007

Man er aldrig

for gammel til at lære noget nyt. Så sandt, så sandt. Her er vores 90 årige quinde gået i gang med at male et akrylbillede.


Jeg spurgte hende om det var noget hun havde lyst til at prøve. Efter en dag og nat`s tænkning sagde hun ja. Hun havde enda funderet over hvad det var for et billede hun skulle male. En tittel var også dukket frem i løbet af natten, hun skulle male en "sommersymfoni", så det begyndte hun på.
Da jeg på et tidspunkt tog hendes billede og gik nogle meter væk fra hende, og holdte det op så hun kunne se det på afstand, ja det var hele dagens oplevelse. At se hende blive så overrasket, smilet der bredte sig ud over det hele, hænder der blev foldet, og ikke mindst da hun sagde, ihhh har jeg virkelig malet det, hvor er det flot når det kommer på afstand!
Så kan man da ikke andet end at blive rørt, jeg gjorde ihvertefalde.

Jo, det skal nok blive til et godt billede, "sommersymfoni".

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var dog en skøn oplevelse, både for dig og hende!

Natmaleren sagde ...

stine: ja det var en dejlig oplevelse, jeg troede ikke hun ville gå så meget op i det så overraskelsen var stor, og ikke mindst glædelig.