07 september 2006

5 fasaner

Har i dag købt den store anatomisk tegnelære ( mennesker og dyr ) for hele 139 kroner i Netto. Jeg er ganske imponeret.

Bagefter kørte jeg ud og afleverede to poser med sveskeblommer til en ældre dame. Hun blev noget så glad, i aften ville hun sylte, og selvfølgelig lave sig engang sveskegrød. Dejligt!
Med mig hjem havde jeg en posefuld med æbler, røde annanas.

På vej hjemover, rendte der 5 fasaner i grøftekanten, og dumme som de jo er, hopper de selvfølgelig ikke ud i grøften når der kommer en bil. Nææææ, de skal sandelig løbe ud på vejen, foran bilen, og der kan man så køre i sneglefart indtil det passer fuglene at smutte tilbage i grøften.
Disse fasaner var så store nu at jeg kunne se hvad der var hanner og hunner. Nogle flotte aftegninger er begyndt at komme på fjerdragten. Så der var to hanner og tre hunner.

Ingen kommentarer: