06 juli 2006

Mor og elgen

Min mor har lige været i røret. Ja, altså telefonen. I næsten en hel time. Det bliver dyrt, hun ringer jo fra Norge, og til min mobil. Hun snakkede, og snakkede, så til sidst måtte jeg spørge om hun havde i sinde at fortælle mig alt nyt nu, eller om der var noget der kunne vente til jeg kom derop? Altid sjovt at høre nyheder når man er deroppe, syns jeg. Det syns hun så åbenbart med, så for ikke at risikere at jeg måååååååske ikke ville komme på besøg, hvis der ingen nyheder var, hoppede hun straks over til noget andet! Elgjagten!!!!! Om at vi stadig ikke har fået svar på brev sendt op til elglaget osv, osv. Og det er rigtig nok, de / han kunne godt ha givet et praj om at de har fået mail hernedefra. Og det hele handler kort fortalt om at der er flere grunde der er slået sammen til et stort område hvor der drives elgjagt. Min grund er en af dem, den er ikke kæmpestor, men den er blevet indraget uden at der er lavet en skriftlig aftale. Min mor får så den store sum af hele, hold jer fast, 200 kroner, for at de så kan gå på området. Og det skal da lige nævnes at elgen altid bliver skudt inde på vores grund. Det er der den holder til. Ikke kun den, men de. Og med de kødpriser der er i Norge, hvad kan min mor så få for 200 dask? Ørene eller halen måske! Jeg har bedt om at når jeg kommer derop vil min mor og jeg ha en snak med dem, og at der skal nedfælles en skriftlig aftale, etårig, i første omgang. De har også spurgt om at få lov til at gå ind på vores grund for at jagte råvildt, og storfugl. Det har vi sagt nej til indtil videre. Der er heller ikke så meget råvildt ude på øen endnu, men det kan jo komme hvis man evt. lod være med at jagte på dem i nogle år.
So that!!!!

Ingen kommentarer: