22 juli 2006

Den store stad

Så er jeg inde i staden, på besøg hos Therese og Kasper. Jeg kørte med nogle venner herind i formiddags. ( Så slap jeg for toget, phuuu! ) Det var dejligt. Vel fremme fik vi serveret en kop kaffe, hjemmebag med diverse grønt og pålæg. Mmmm, det var også ret lækkert. Therese sendte manden afsted, og så kunne vi sidde og ose lidt, før vi gik ud for at handle. Og det blev der så. Det der skulle bruges, og lidt til. Guf i alle afskygninger. Nu skal der snaskes i aften, efter at vi selvfølgelig har spist løgtærte ( som Therese er i gang med at lave nu ), skyllet ned med en god rødvin. Kan man få det bedre?

Varmen er også uudholdelig her i storstaden, solen banker løs på vinduerne, en lille ventilator kører for fuld hammer så godt den nu kan. Katten er ikke mange sild værd, det ser ud til at den døjer med varmen ligeså meget som os. Den krøller sig sammen i sin kurv, der hvor dens legetøj også er. Så kan man vist ikke gøre det bedre.
Min bilett til New Namsos er bestilt, eller rettere sagt til Trondheim. Så bliver det bus derfra. Det tar vel en små fire timer med bussen, så der er rig mulighed til at sove lidt eller læse.

Nu har duften spredt sig fra køkkenet og sneget sig herind hvor jeg sidder. Jeg tror nok at jeg kan glæde mig til at det bliver spisetid.

Udenfor på den lille grønne plet er der gudhjælpe mig også nogle der har fået den samme idè som vi fik. Der er nemmelig skygge, og vi havde planlagt at når vi kom hjem fra butikken, så skulle vi derud og sidde. Det blev der så ikke noget af, for de havde invaderet den grønne plet før vi nåede det. Tænke sig til at de ikke har respekt for at der kommer en Elmkvist til byen!!! Og vi er enda to!! ( De er mange, men hvad.... )

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fortsat en rigtig dejlig weekend til jer .
Ja varmt er det. Har selv været ude hele dagen i stegende hede ( Grøn Koncert )
knus Tina

Anonym sagde ...

Du sku være blevet hjemme i Drømmehuset, sku du - her er temperaturen nu klokken 10.45 'kun' 25 grader - meget tilpas - og der er masser af ledige grønne pletter udenfor :)
D. i D.