15 juni 2006

Lidt gylle!!!!

Det var det med den bank og banklån! jeg ringede som sagt til min bank, og det skal ingen hemmelighed være at det VAR BG bank der var tale om. Min bankrådgiver var meget afvisende, som hun så pænt sagde, jeg måtte da forstå at jeg ikke bare kunne ringe og be om en tid samme dag til at tale lån. De havde travelt, og jeg måtte respektere deres arbejde, lisåvel som de respekterede mit! Ja den er jeg med på, men det her var akut, her og nu, og sælger skulle ha besked i dag. Og som sagt, jeg kan da ikke vide om der om ca 14 dage kommer en andel til salg, så jeg allerede nu skal bestille tid til rådgiver, ydermere allerede nu vide hvad den vil koste! Hvis jeg kunne det så var jeg sku da blevet rig!! Nå, men det ville jeg saftsusenmig ikke finde mig i, så jeg ringede til en anden bank. Der sad jeg 15 min. efter og gennemgik budget, samt lån. Jeg kunne få lånet på dagen, lige nu hvis det skulle være. Så ja, jeg har nu skiftet bank. BG bank, i kan rende mig noget sågrusomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja så er det sagt. Jeg har ikke købt andelen, manglede en lille smule i den anden ende til at det hele kunne hænge sammen. Rigtig lort. Men en ting er da sikkert, og det er at jeg skal ikke blive hængende indenfor det offentlige inden for ældreområdet. Det bliver man ikke rig af, tvært i mod så giver det nogle begrænsninger så fremt du ikke har en lederpost. Lønningerne er utrolige lave, og der er flere der står i samme situation som mig økonomisk, så det at arbejde med de ældre, og kunne li sit arbejde, det er ikke altid nok, desværre! Jeg kan godt forstå at de ikke kan skaffe personale til arbejdsområdet. Hvem vil arbejde for en luseløn?
Så nu vil jeg ha et nyt arbejde , og et sted at bo, og det er lige før at jeg er totalt lige glad med hvor i landet det er, om det så er Bornholm!!! Jeg har/er så heldig at ha en vøninde der har lagt værelse til mig, så jeg har noget indtil jeg får noget andet. Det er så dejligt, men efter hånden som tiden går trænger man til at få sit eget. Pakke sine ting ud, skabe et hjem med sine egne personlige ejendele. Ak ja, det skal nok komme. Det kan være det ender med at jeg finder en lysning i skoven og bygger mig en granhytte....................

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

ja, jeg kan jo kun føle med dig. Ærgeligt er det, men da jeg læste at du vil skifte job.........blev jeg noget mat i sokkeholderne !
Det er en ringe løn vi har, ja men skifte job, hm...
vi ses i morgen.
knus Tina

Anonym sagde ...

Jeg kender ikke meget til lønforholdene inden for ældreområdet - men de skal sørme lønnes ordentligt dem der passer vores gamle og vores børn!! Ja, de skal så!! Alt andet er uanstændigt!

Anonym sagde ...

Kan kun give dig ret i, at uanset hvordan og hvorledes, er det bedste nu at have sit eget at bo i, at være omgivet af sine egne ting og kunne lukke sin dør. Så det var død ærgeligt mht boligen idag, også pga den dumme bank og deres håndtering ell. mangel på samme af sagen. Er nu sikker på at der dukker noget op, vi er jo mange der leder sammen med dig. Og det med granhytten neeejjjjjjjjjj, den duer nu ikke Elm, det bliver jo også regnvejr :)
Vi vil heller ikke undvære dig på jobbet, så du har bare at blive.......Ses i morgen Knus Mons

Natmaleren sagde ...

Hej Tina og Helle!
Jeg bliver nok på jobberen foreløbig ja.Men en højere løn indenfor området, det ville være ganske ok, og jeg tror også at flere ville vælge at arbejde indenfor det område hvis lønforholdene var i orden.

Monsen!Granhytten, det ku nu være hyggelig!!! Også i regnvejr!