10 maj 2006

Malegruppen

Ude på mit arbejde startede jeg en malegruppe op for en del måneder siden. Jeg havde en idè om at det kunne gå hen og blive ganske spændende, delvis fordi at de borgere som jeg havde i tankerne aldrig havde prøvet at male malerier før. De havde malet med stoffarver på duge, grydelapper osv. med påtegnet motiv - noget helt andet, hvor man ikke skal blande farver, men får dem færdige i et lille bæger, klar til brug.
Min opgave i denne gruppe har været at vejlede, risse op på læredet, og vise de forskellige maleteknikker der evt. kunne bruges.

Når de har malet nogle få mere, skal vi ha fernisering med salgsudstilling, inviterede gæster, og alt det der hører med. Det bliver en stor dag!




Så her kommer tre af de mange de indtil har malet.

Vinterbillede.



Bondeidyl ( ikke helt færdig endnu )

To papegøjer.

Og det her billede er klart mit favoritmaleri. Læg mærke til hvordan udøveren af maleriet har tegnet det runde næb, der kærligt nusser partneren der sky lægger hovedet til siden. Det er bare så smukt!

Ingen kommentarer: