30 maj 2006

Enø

Så er jeg hjemme igen efter min tur til Enø. En dejlig tur, jeg er glad for at jeg fik kørt derud.

Jeg kørte så langt ud som man kan komme i bil. Parkerede bilen og hoppede ud, gik hen til stien og tog dette billede. Er det ikke flot? Og så begyndte jeg ellers at gå derudaf.


Vejret var rimelig godt, der var ikke de helt store bølgeskvulp, men nok til at jeg kunne høre vandet slå mod de store sten der lå derude. Det er bare så`n en fantastisk lyd, og jeg stoppede da også op, og bare stod der og lyttede.


At gå nede ved vandet er noget helt specielt. Der er så mange små ting at kigge på, og tiden, den flyver fra en. Det sætter gang i tankerne, minderne fra andre gange man har været ved havet, og ikke mindst hjemme på øen. Jeg drømte mig et øjeblik langt væk, jeg kunne se det for mig, sidde der ved bålpladsen, skidegodt vejr, bålet der flammer op, varm kaffe på dunken, potetkak, pølser, snobrød og bare råhygge. Til langt udover nattetimerne. Liste sig op på loftet og krybe til køjs. Stå op igen næste dag, og bare nyde stilheden og naturen. Jeg blev helt salig, for helgoland da, hvor jeg trænger til ferie lige nu. Og så vågnede jeg brat, min mor, alt det hun skal ha lavet...... Det er godt at man kan drømme lidt, og aftenstund ved bålpladsen, det er 100% sikkert, det er der altid tid til.

På vej tilbage til bilen fik jeg lige en fugleklat smidt ned i mit pandehår. Det betyder lykke, så fra lige nu, er jeg blevet tildelt at være lykkelig, så det er jeg så. ( i morgen har jeg vundet i lotteriet, fået hus osv. osv...)

3 kommentarer:

Natmaleren sagde ...

Tak Therese! Men jeg har ikke vundet i lotteri, fået hus el. noget der ligner, så lykke? tjae!!

Anonym sagde ...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

Anonym sagde ...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»