05 marts 2006

Tanker

I dag har været en underlig dag. Der er blevet snakket om mange ting.
Døden, hvorhvidt vi er bange for at dø eller ej. Det at kunne acceptere at man skal dø. Det skal vi jo alle, men hos enkelte kommer døden alt for tidlig. Det være sig af mange grunde.
Jeg har talt med en der har canser i dag. Han mente selv at han var temmelig afklaret, og ikke bange for at dø.
Hvor afklaret kan man blive?
Hvad sker der når man når dertil at nu er det dage det handler om, er man stadig afklaret og ikke bange?
Ham jeg talte med havde ingen tro, troen kan ellers hjælpe mange igennem en svær tid, det at have noget man kan vende seg til når man føler behov for det.
Ham her er ikke troende, noget jeg tilslutter mig, men som han sagde, man kan aldrig vide hvad der sker når man når derhen. Det kan da også være at man tror man er afklaret, og så absolut ikke er det alligevel når det kommer til stykket.
Ja det var bare nogle tanker omkring det, og jeg havde lyst til at skrive det ned.

Ingen kommentarer: